حس – درک پارکینگ مشاهده تصویری جزیره

حس – درک: پارکینگ مشاهده تصویری جزیره وبگردی پارکینگ میلیاردی مرسدس بنز خودروی لوکس

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی دولتمردان با مردم مستقیم صحبت کنند/ از وزرا گلایه داریم ، محمدرضا عارف

    رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پرسش از رییس‌جمهور را حق نمایندگان خواند و در عین حال به طور تلویحی آن را کار سیاسی تعبیر کرد و گفت: در شرایط فعلی ضرورتی ج

    دولتمردان با مردم مستقیم صحبت کنند/ از وزرا گلایه داریم ، محمدرضا عارف

    محمدرضا عارف: دولتمردان با مردم مستقیم صحبت کنند/ از وزرا گلایه داریم

    عبارات مهم : سیاسی

    رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پرسش از رییس جمهور را حق نمایندگان خواند و در عین حال به طور تلویحی آن را کار سیاسی تعبیر کرد و گفت: در شرایط فعلی ضرورتی جهت طرح پرسش از رییس جمهور وجود ندارد کما اینکه بهتر بود استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تدبیر بیشتری مطرح می شد.

    محمدرضا عارف رییس مجمع نمایندگان پایتخت کشور عزیزمان ایران همچنین ریشه اعتراضات اخیر را مباحث اقتصادی و زیاد کردن قیمت ها عنوان و اظهار کرد: از وزرا گلایه داریم باید دولتمردان مستقیم با مردم صحبت کنند و شرایط را توضیح دهند نه اینکه بعضی وزرا به مسوولیت ارزش نگاه جزیره ای داشته باشند.

    دولتمردان با مردم مستقیم صحبت کنند/ از وزرا گلایه داریم ، محمدرضا عارف

    رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با ایسنا با ابراز امیدواری از آزادی دانشجویان بازداشتی بر لزوم پرهیز از امنیتی شدن فضای دانشگاه ها و اجازه طرح بحث به صورت آزادانه به دانشجویان، نقش مدیریت دانشگاه ها را در این باره بسیار مهم دانست.

    رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان همچنین از برنامه ریزی خاص اصلاح طلبان جهت انتخابات مجلس یازدهم سخن گفت و با مخالف هر گونه فعالیت سیاسی غیر از آن که منجر به تحت شعاع قرار دادن این انتخابات شود، هرگونه زمزمه ای راجع به حضورش در انتخابات ۱۴۰۰ را رد کرد.

    رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پرسش از رییس‌جمهور را حق نمایندگان خواند و در عین حال به طور تلویحی آن را کار سیاسی تعبیر کرد و گفت: در شرایط فعلی ضرورتی ج

    محمدرضا عارف در آستانه روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری ایسنا به گفت وگویی با خبرنگاران این رسانه راجع به پرسش از رییس جمهور، استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و موضع فراکسیون امید در این باره، آخرین کارها از برطرف حصر، اوضاع اقتصادی کشور و ورود اصلاح طلبان به انتخابات مجلس یازدهم پرداخت که مشروح این گفت وگو را در زیر می خوانید:

    چهارشنبه هفته گذشته در شرایطی پرسش از رییس جمهور اعلام وصول شد که اکثر امضاء کنندگان پرسش از فراکسیون نمایندگان ولایی و اصولگرایان بودند. افرادی که در مجلس گذشته از منتقدان طرح پرسش از آقای احمدی نژاد رییس جمهور وقت محسوب می شدند. با توجه به این پیشینه ارزیابی شما از طرح پرسش از رییس جمهور آن هم در مقطع فعلی که کشور به وفاق و همدلی نیاز دارد، چیست؟ فراکسیون امید در این باره چه موضعی دارد؟

    سوال از رییس جمهور حق قانونی مجلس است

    طرح پرسش از رییس جمهور حق قانونی مجلس هست. نمایندگان طبق قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس حق دارند در تمام امور نظارت و پیگیری کنند و اگر مورد نیاز باشد هم پرسش مطرح نمایند، لذا باید این حق را به رسمیت شمارد.

    دولتمردان با مردم مستقیم صحبت کنند/ از وزرا گلایه داریم ، محمدرضا عارف

    البته این که روند اعلام وصول پرسش از رییس جمهور قانونی بوده یا خیر، وظیفه ای است که به عهده هیات رییسه هست. آیین نامه داخلی حداقل امضاء کنندگان جهت طرح پرسش از رییس جمهور را مشخص کرده، لذا بهتر است وارد این بحث نشویم.

    از نظر محتوای پرسش مطرح شده است از رییس جمهور، موضع فراکسیون امید این است که عموما پرسش ها، تخصصی است و جهت هر زمینه تخصصی مسئولی در کشور داریم که باید جهت بررسی آن عنوان از مسئول مربوطه پرسش کرد. یعنی وزرا در موارد متفاوت توضیح دهند که چه کارهایی انجام دادند.

    رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پرسش از رییس‌جمهور را حق نمایندگان خواند و در عین حال به طور تلویحی آن را کار سیاسی تعبیر کرد و گفت: در شرایط فعلی ضرورتی ج

    انتظار می رود رییس جمهور ارتباط نزدیک تری با مجلس داشته باشد

    اگر پرسش فراتر از کار وزارتخانه ای خاص باشد و به کل دولت برگردد طبیعتا باید پرسش از رییس جمهور مطرح گردد. این نگاهی است که ما به عنوان پرسش از رییس جمهور داریم البته انتظار ما از آقای روحانی این است که ارتباط نزدیک تری با مجلس شورای اسلامی داشته باشند. آقای روحانی بارها اشاره کرده اند که فرزند مجلس هست، سابقه کاری ارزش هم زیاد به دوران نمایندگی ایشان برمی گردد. انتظار به حق نمایندگان این است که حداقل سالی یکی دو بار نشست صمیمانه ای با رییس جمهور داشته باشند که اگر این جلسه تشکیل می شد شاید به این پرسش ختم نمی شد یا حداقل بهانه را از نمایندگان پرسش کننده می گرفت

    دولتمردان با مردم مستقیم صحبت کنند/ از وزرا گلایه داریم ، محمدرضا عارف

    در شرایط فعلی ضرورتی جهت طرح پرسش از رییس جمهور نیست

    به هرحال موضع فراکسیون امید این است که در شرایط فعلی ضرورتی جهت طرح ضرورت پرسش از رییس جمهور حس نمی کنیم با این وجود باز هم طرح پرسش از رییس جمهور را حق نمایندگان می دانیم؛ در عین حال از بعضی از نمایندگان هم گله داریم که آیا کل مجمع نمایندگان پایتخت کشور عزیزمان ایران را جهت امضاء نکردن پرسش از رییس جمهور زیر پرسش می برند ، مگر قرار است پرسش فرمایشی و دستوری باشد که یک نماینده و یا رییس مجمع دستور دهد و آنها پرسش را امضاء کنند. مبنای تشخیص خود نمایندگان هستند و چون آنها ضرورتی به طرح پرسش در شرایط فعلی ندیدند آن را امضاء نکردند. کما این که کل اعضای فراکسیون امید هم از پرسش استقبال نکردند.

    سوال از رییس جمهور در مقطع فعلی هیچ توجیهی ندارد

    به طور کلی چقدر طرح پرسش از رییس جمهور در شرایط فعلی را با وجود فشارهای خارجی و اوضاع اقتصاد به مصلحت می دانید؟

    به نظر بنده پرسش از رییس جمهور در شرایط فعلی و این مقطع زمانی هیچ توجیهی ندارد، حتی اگر سوالی باشد که رییس جمهور باید به آن جواب دهد. چون در این باره راهکاری وجود دارد، این که رییس جمهور در جلسه شخصی و غیررسمی دعوت شده است و به پرسش پاسخ دهد. حتما توجه به شرایط منطقه و ضرورت انسجام، وحدت و هماهنگی در داخل ایجاب می کرد که پرسش با تامل بیشتری مطرح می شد.

    آیا می توان از صحبت های شما اینگونه استنباط کرد که پرسش از رییس جمهور با نشانه کار سیاسی مطرح می شود؟

    نمی خواهم بگویم که پرسش سیاسی هست، چون هنر ما این است که بتوانیم پرسشها سیاسی را به راهبردهای غیرسیاسی تبدیل کنیم تا بتوانیم پرسشها را به صورت اجماعی حل کنیم. این همان کاری است که فراکسیون امید در طول دو سال گذشته به عنوان یک روش دنبال می کند.

    فراکسیون امید در بررسی لوایح و طرح ها و اعلام مواضع در مباحث متفاوت تلاش کرد براساس موضع تخصصی و فنی پرسشها را دنبال کند تا بتواند نظرات فراکسیون های دیگر جلب کند.

    با وجودی که طراحان و امضاء کنندگان پرسش از رییس جمهور از یک جریان خاص در مجلس شورای اسلامی هستند و آن را دنبال می کردند باز هم بنده نمی خواهم برچسب سیاسی به آن بزنم. در عین حال اعتقاد دارم که باید پرسش را با تامل بیشتری دنبال می کردند.

    در همان روز اعلام وصول پرسش از رییس جمهور، استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اعلام وصول شد. استیضاحی که موج انتقادات از افکار عمومی را به همراه داشت که آیا مجلس به جای استیضاح وزیر اقتصاد، استیضاح وزیر تعاون را دنبال می کند؛ انگار که مجلس اولویت ها را گم کرده است و توجهی به برطرف پرسشها اقتصادی نمی کند. جهت نمونه از دستور کارهای مجلس شورای اسلامی همچون تشکیل وزارت میراث فرهنگی و یا بررسی لایحه اصلاح ساختار نام برده می شود، پاسخ شما به این انتقادات چیست؟

    لایحه اصلاح ساختار را دولت به مجلس شورای اسلامی فرستاد با این توجیه که با اصلاح ساختار می توان پرسشها اقتصادی را بهتر حل کرد. مشخصا تفکیک وزارت صمت را مطرح می کرد تا توجه جدی تری به عنوان بازرگانی شود.

    طبق آیین نامه، طرح استیضاح در مجلس روال مشخصی دارد که معمولا بعد از امضای آن در کمیسیون مربوطه و طبق وقت بندی مشخص بررسی شده است و در صورت قانع نشدن در صحن اعلام وصول می شود. براین اساس تقدم و تاخر استیضاح ها متناسب با زمانی است که طراحان استیضاح را تقدیم می کنند. البته این شبهه ایجاد شده است که آیا در شرایط فعلی نخستین استیضاح مربوط به وزارتخانه غیراقتصادی هست. در این باره توضیح مجلس آن بود که طبق آیین نامه داخلی باید استیضاح در مدت ۱۰ روز در کمسیون بررسی شده است و در صورت اصرار اعلام وصول شود. ظاهرا کمیسیون اجتماعی همزمان استیضاح دیگری را بررسی می کند به همین علت استیضاح ربیعی مطرح نشده بود که همه اینها شبهاتی را ایجاد کرده است.

    بهتر بود استیضاح ربیعی با تدبیر بیشتری در مجلس مطرح می شد

    در کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز استیضاح وزیر علوم مطرح شد که ما جهت برطرف هرگونه شبهه ای جلساتی را برگزار کردیم. خوشبختانه با توجه به شرایط موجود متقاضیان امضایشان را بعد گرفتند و استیضاح منتفی شد. راجع به استیضاح آقای ربیعی هم شاید بهتر بود با تدبیر بیشتری در مجلس شورای اسلامی مطرح می شد با این وجود باز هم باید صبر کنیم تا هیات رییسه در این باره چه کاری می کند.

    شما چقدر این انتقاد را می پذیرید که مجلس اقدام خاصی جهت پرسشها اقتصادی انجام نمی دهد؟

    تشکیل کمیته یکسان در فراکسیون های سیاسی مجلس جهت بررسی پرسشها اقتصادی

    برای این عنوان جلسات غیررسمی متعددی برگزار شده است و حضور فعال در شورای عالی هماهنگی اقتصادی داریم. باز هم جهت این که کار جدی تر دنبال شود قرار است که کمیته یکسان ۱۵ نفره ای در مجلس شورای اسلامی با حضور پنج نفر از هر فراکسیون تشکیل شود که در این کمیته روسای فراکسیون ها هم حضور دارند. نشانه این کمیته بررسی با اولویت پرسشها اقتصادی است که در حال شکل گرفتن هست. از طرف دیگر هم کمیسیون های تخصصی فعال هستند که امیدوار هستیم هرچه سریع تر به راهکارهایی جهت برون رفت از شرایط فعلی برسیم.

    انتقادات کارشناسان و مردم آن است که آیا مجلس زمانی که دلار به ۴۰۰۰ تومان رسید جلسات متعدد علنی و غیرعلنی با حضور مسئولان عالی رتبه از دولت برگزار می کرد ولی اکنون که دلار به حدود ۱۱ هزار تومان رسیده است هیچ جلسه ای برگزار نمی شود، نظر شما دراین باره چیست؟

    همتی فردا در فراکسیون امید سیاست های بانک مرکزی را تشریح می کند

    فراکسیون امید در مباحث اقتصادی جلسات مختلفی برگزار کرده که آخرین جلسه با حضور آقای سیف و آقای کرباسیان بود. در آن جلسه چالشی آقای سیف از ما مهلت ۱۰ روزه ای جهت ساماندهی خواست که متاسفانه علی رغم آخر این مدت باز هم اتفاقی رخ نداد. فراکسیون امید جهت ایفای نقش زیاد در این باره کمیته خاص اقتصادی را تشکیل داد و از ۱۰ نفر از برجستگان و خبرگان جهت حضور در این جلسه دعوت کرد تا در نهایت بتوانیم به راهکار مشخصی دست پیدا کنیم.

    قرار است آقای همتی رییس تازه بانک مرکزی در جلسه فردا صبح در فراکسیون امید مجلس حضور پیدا کنند تا راهکارها و برنامه هایشان در شرایط فعلی اقتصادی را ارائه کنند. قطعا بسته تازه ارزی نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

    برای حل پرسشها به وحدت و انسجام نیازمندیم

    در شرایط فعلی شاهد تجمعات در بعضی شهرهای کشور به علت پرسشها اقتصادی و گرانی ها هستیم که بعضی از بزرگان سیاسی همچون آقای خاتمی رییس دولت اصلاحات جهت برون رفت از اوضاع فعلی راهکارهایی را مطرح کردند، شما نیز در گذشته صحبت از گفت وگوی ملی داشتید. چقدر در مقطع فعلی گفت وگوی ملی را تاثیرگذار می دانید؟

    ما از ابتدا عنوان گفت وگوی ملی را مطرح کردیم و بر آن هم پافشاری داریم. بر این باوریم جهت حل همه پرسشها و پرسشها نیاز به وحدت و انسجام درون کشور داریم و راهکار را در گفت وگوی ملی می بینیم. بنده همواره در تمامی موضع گیری هایم به عنوان گفت وگوی ملی اشاره داشتم.

    شورای ۲۰ نفره ای در مجلس جهت پیگیری گفت و گوی ملی تشکیل می شود

    گفت وگوی ملی را در مجلس شورای اسلامی هم دنبال کردیم و اقداماتی انجام شد. خوشبختانه در نهایت قرار است که شورایی با حدود ۲۰ نفره در مجلس از هر سه فراکسیون سیاسی شکل گیرد که امیدواریم به زودی نخستین جلسه آن برگزار شود. البته ما این انتقاد و گلایه را هم مطرح می کنیم که از همان ابتدا همکاری مورد نیاز انجام نشد ولی خوشبختانه صبر ما نتیجه داد و جلسات این شورا در نخستین وقت تشکیل می شود.

    شروع گفت و گوی ملی با موارد اختلافی نیست

    در بیرون از مجلس هم کارگروهی جهت گفت وگوی ملی تشکیل شده است که رسانه ای هم نشده هست. کار این کارگروه نظارت بر امور و پیگیری آن هست. معتقدیم گفت وگوی ملی باید در بخش های تخصصی، بین دولتمردان و حتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شود تا با هماهنگی به جمع نخبگی ۵۰ یا ۶۰ نفری برسیم که این جمع بر روی مشترکات به جمع بندی برسند. مبنا هم این است که نباید شروع گفت وگوی ملی با موارد اختلافی باشد، اختلاف نظر آن هم بعضا عمیق بین دو جریان سیاسی داخل نظام طبیعی وجود دارد و نمی توان آن را کتمان کرد. به همین علت ما می خواهیم گفت وگوی ملی در مواقعی که وفاق وجود دارد، انجام شود . بعد از آن به طور طبیعی به اختلافات خواهیم رسید نشانه آن است که با یک صدا پرسشها را دنبال کنیم.

    منشاء اعتراضات اخیر فشارهای اقتصادی است

    شما در پرسش به عنوان تظاهرات و اعتراضات اخیر هم اشاره کردید که منشاء آن فشارهای اقتصادی است که ما آن را حس می کنیم. مردم پرسشها معیشتی دارند. مورد نیاز است دولت در شورای تازه تصمیم گیری اساسی انجام دهد. نمونه آن تصمیم گیری جدی راجع به یارانه ها است تا به سمت اصلاح اوضاع اقشار آسیب پذیر در ساماندهی شرایط اقتصادی برویم. بپذیریم که در شرایط خاص هستیم عملا وارد جنگ اقتصادی شدیم بعد باید اقتصاد کشور حالتی جنگی به نفع اقشار آسیب پذیر بگیرد تا ان شاءالله به اقتصاد پایدار برسیم. مجلس هم در این باره کمک می کند.

    چقدر در قالب گفت وگوی ملی عنوان برطرف حصر را به عنوان یکی از مطالبات بخشی از بدنه جامعه دنبال می کنید؟

    همان طور که توضیح دادم ما در گفت وگوی ملی نمی خواهیم موارد اختلافی را در وهله اول مطرح کنیم که یکی از آنها عنوان حصر هست. ما در گفت وگوی ملی برطرف حصر را به عنوان نخستین مساله مطرح نخواهیم کرد که فکر کنند این طرح جهت برطرف حصر دنبال می شود.

    ما جهت برطرف حصر کارگروهی خاص تشکیل داده و تقریبا با همه نهادهای ذیربط جلسه گذاشته و صحبت هایی کرده ایم. پیگیری هایی انجام شده است که آخرین آن مربوط به جلسه هیات رییسه فراکسیون امید با آقای روحانی هست، امیدواریم این مساله حل شود.

    روند کارها انجام شده است جهت برطرف حصر قابل قبول است

    مباحث مطرح شده است در جلسه هیات رییسه فراکسیون امید با رییس جمهور راجع به حصر چه نتیجه های و خروجی داشت؟

    در این جلسه بحث جدی با رییس جمهور مطرح شد ما گلایه کردیم که ما با همه مسئولان در عنوان حصر جلسه داشتیم. جلسه با رییس جمهور به عنوان رییس شورای امنیت ملی بسیار دیر برگزار شد. با این وجود گزارشی از کارها ارائه کرد که روند قابل قبول هست. البته هرازگاهی در جریان حل مساله گره هایی پیش می آید. گاهی رسانه ای شدن مساله خود به یک گره تبدیل می شود.

    برنامه صدا و سیما باعث صدورنامه به وسیله آقای کروبی شد

    نمونه آن نامه آقای کروبی است که همه از آن انتقاد می کنند، ولی نمی بینند ریشه آن به برنامه بی ربط صداوسیما بر می گردد که نتیجه آن نامه آقای کروبی بود که کمی روند کار را کند کرد ما عنوان برطرف حصر را دنبال می کنیم ولی قطعا آن را به عنوان دستور اول گفت وگوی ملی نمی گذاریم تا بتوانیم با وفاق و صمیمیت کار را پیش ببریم و مشخصا در مورد وضع موجود راجع به پرسشها اقتصادی گفت وگو کنیم.

    آیا آینده نگری می کنید که آخر مجلس دهم عوض کردن در اوضاع حصر به وجود آید؟

    بنده هیچ وقت در این باره وقت ندادم و مخالف دادن وقت هستم، چون نتیجه حرف کسانی که جهت برطرف حصر وقت تعیین کردند را دیدید.

    یکی دیگر از انتقادات در شرایط فعلی اقتصادی سکوت بسیاری از مسئولان و وزرا نسبت به این اوضاع و ندادن توضیح به مردم هست، آیا بهتر نیست مسئولان مستقیم با مردم صحبت کنند؟

    وزار نگاه جزیره ای به مسوولیت هایشان دارند

    ما از وزرا گلایه داریم آنها بپذیرند که مسئولیت یکسان دارند بعد نباید نگاه جزیره ای به مسئولیت ها داشته باشند. باید وزرا، رییس جمهور را در تدوین برنامه ها، سیاست ها و راهبردهایش کمک کند. این حس کمتر در دولت دیده می شود. صحبت بنده مشخصا با وزراست که باید جدی تر به میدان آیند و حداقل کارهای خود را انجام دهند. این که وزرا در دو سه هفته اخیر سفرهایی به استان ها داشتند خیلی خوب بود چون باعث شد مردم در جریان بخشی از کارها قرار گیرد. مردم در جریان کل کارهای دولت نیستند که اگر ارتباط بین وزرا و مردم زیاد شود به طور طبیعی پرسشها راحت تر حل می شود.

    رییس جمهور و وزرا ارتباط بیشتری با مردم داشته باشند

    باید رییس جمهور و کل کابینه دولت ارتباط بیشتری با مردم داشته و حضور میدانی ارزش را زیاد کنند. از طرف دیگر ضمن پذیرش مسئولیت شان، مسئولیت های یکسان هم متقبل شوند قطعا این روند به اطمینان و آرامش مردم هم کمک می کند.

    امیدوارم صحبت های امروز رییس جمهور با مردم هم امیدبخش بوده و در فضای کشور آرامش برقرار کند.

    از شما هم به علت سکوت در بسیاری موارد انتقاد می کنند پاسخ شما منتقدان چیست؟

    پشت هر سکوتم فسلفه ای است

    بنده جهت سکوت خود دلایلی دارم و جهت هر سکوت فلسفه ای دارم که آن را بعدا توضیح می دهم.

    نیازی به برخوردهای قضایی در دانشگاه نیست

    شما * امسال به عنوان رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گزینش شدید و در همان ابتدا به عنوان پیگیری پرسشها دانشگاه اشاره داشتید. یکی از دغدغه ای این روزهای دانشگاهیان بازداشت دانشجویان هست، چه اقداماتی در این باره انجام داده اید؟

    در این باره کمسیون آموزش جلسه رسمی با عنوان بررسی پرسشها فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاه ها در آستانه بازگشایی دانشگاه ها با حضور وزرای ذیربط و مسئولانی از نهادهای امنیتی در برگزار کرد. در این جلسه بحث های بسیار عمیق و دقیقی مطرح شد با این پیش فرض که دانشگاه باید سال تحصیلی را با نشاط و آرامش شروع کند و پرسشها دانشگاه باید در دانشگاه حل شود اگر دانشجو خطایی می کند هیچ نیازی به برخوردهای قضایی در دانشگاه نیست باید از طریق نهادهای قانونی یعنی کمیته انضباطی حل شود.

    مسائل دانشگاه سیاسی نشود که اگر شد، امنیتی نشود

    در این جلسه اتفاقات دی ماه را هم مرور کرده و راهکارهایی مطرح شد. بنده طبق روال قبل توصیه کردم که نباید پرسشها دانشگاهی سیاسی شود اگر هم سیاسی شد نباید امنیتی شود. به نظرم این جلسه خوبی بود و همه نهادهای حاضر در این جلسه هم استقبال کردند امیدواریم با پیگیری های وزارت علوم این پرسشها سامان پیدا کند. خبرهای خوبی هم جهت پیگیری اوضاع دانشجویان زندانی و احکام صادر شده است داشتیم که امیدواریم سال تازه تحصیلی را به عالی ترین شکل شروع کنیم.

    آیا می توان امیدوار بود که دانشجویان در سال تازه آزاد شده است باشند؟

    در چارچوب مقررات اجازه طرح نظرات و بحث را به دانشجو بدهیم

    راهبرد بنده آن است که ضرورتی ندارد پرسشها دانشگاه را امنیتی کنیم بارها این عنوان را مطرح کردم که باید از امنیتی کردن فضای دانشگاه پرهیز کرد. باید به دانشجو در چارچوب مقررات اجازه طرح نظرات و بحث را بدهیم. تقریبا همه نهادهای ذیربط این روش را قبول دارند منتهی گلایه دارند که دانشگاه و به خصوص مدیریت آن فعال است.

    بپذیریم اگر مدیریت دانشگاه به پرسشها دانشگاه اشراف داشته باشد و از تجارب گذشته استفاده کند عموما پرسشها در داخل دانشگاه قابل جمع شدن هست. گاهی بی تدبیری هاست که یک مساله کوچک و اعتراض ۱۰۰ نفره دانشجویان به بیرون از دانشگاه کشیده می شود. باید اینها را مدیریت کرد. البته ما باز هم جلسات را ادامه خواهیم داد. قرار بود شورایی در وزارت علوم در این باره تشکیل دهد که درخواست کردیم هرچه سریع تر این شورا فعال شود و مواظبت های مورد نیاز را داشته باشد. نهادهای امنیتی هم کمک کنند که دانشگاه به عالی ترین شکل مدیریت شود.

    اصلاح طلبان جهت انتخابات ۹۸ برنامه ریزی خاصی دارند

    با توجه به این که برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در سال آینده، اصلاح طلبان جهت ورود به انتخابات چه برنامه ای دارند؟

    در مقطع فعلی اولویت فعلی پیگیری به پرسشها و پرسشها اقتصادی و معیشتی مردم هست. راجع به سوالی که مطرح کردند نخستین انتخابات پیش رو انتخابات مجلس یازدهم است که اصلاح طلبان جهت آن برنامه ریزی خاصی دارند. چون ما در مجلسی که هیچ نفوذ نداشتیم جدی آمدیم و توانستیم فراکسیون امید را با این حجم از تاثیرگذاری تشکیل دهیم.

    آیا شما برنامه ای جهت انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دارید؟

    مخالف هر فعالیت سیاسی هستم که انتخابات ۹۸ را تحت الشعاع قرار دهد.

    برنامه فعلی ما جهت انتخابات سال ۹۸ است به همین علت با هر فعالیت سیاسی که انتخابات ۹۸ را تحت الشعاع قرار دهد، مخالفیم.

    اصلاح طلبان در انتخابات مجلس حضور پر قدرت دارند

    آیا می توان اینگونه تعبیر کرد که شما جهت گزینش مجلس یازدهم کاندیدا می شوید؟

    اکنون حرف ما راجع به شخص نیست بلکه راجع به حضور پرقدرت اصلاح طلبان در انتخابات هست. ما در انتخابات مجلس دهم هم می گفتیم “ما می آییم” اکنون هم همین جمله را تکرار می کنیم. مصادیق دو سه ماه منتهی به وقت انتخابات مشخص می شود.

    واژه های کلیدی: سیاسی | استیضاح | اقتصادی | دانشگاه | دانشگاه | انتخابات | رییس جمهور | انتخابات مجلس | انتخابات مجلس دهم | انتخابات ریاست جمهوری


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار