حس – درک پارکینگ مشاهده تصویری جزیره

حس – درک: پارکینگ مشاهده تصویری جزیره وبگردی پارکینگ میلیاردی مرسدس بنز خودروی لوکس

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری مصرانه پافشاری می‌کنم که عالی ترین گزینش جهت اجرای کارهای فرهاد هستم / رضا یزدانی

    به گزارش روزنامه شهروند، رضا یزدانی که پیش تر گفته بود اعتقاد است عالی ترین خواننده جهت اجرای دوباره آثار فرهاد مهراد است و سابقه بازاجرای دو قطعه از آثار او را

    مصرانه پافشاری می‌کنم که عالی ترین گزینش جهت اجرای کارهای فرهاد هستم / رضا یزدانی

    رضا یزدانی: مصرانه پافشاری می کنم که عالی ترین گزینش جهت اجرای کارهای فرهاد هستم

    عبارات مهم : موسیقی

    به گزارش روزنامه شهروند، رضا یزدانی که پیش تر گفته بود اعتقاد است عالی ترین خواننده جهت اجرای دوباره آثار فرهاد مهراد است و سابقه بازاجرای دو قطعه از آثار او را هم در کارنامه دارد، می گوید؛ همچنان بر این اعتقاد مصرانه پافشاری می کنم که عالی ترین گزینش جهت اجرای کارهای مرحوم فرهاد هستم.

    مصرانه پافشاری می‌کنم که عالی ترین گزینش جهت اجرای کارهای فرهاد هستم / رضا یزدانی

    «یه شب مهتاب، ماه میاد تو خواب، منو می بره کوچه به کوچه، باغ انگوری، باغ آلوچه… این کلمات بیش از آن که ما را به یاد شاملوی بزرگ بیندازد، صدای فرهاد مهراد را به ذهن متبادر می کند. فرهاد که در دهه ٥٠ با ارایه سبکی نوین، طعنه ای به تحریرهای موسیقی ایرانی زد، به واسطه گزینش شعرهای خاص و لحن خوانش منحصربه فرد به صورت ای متمایز در موسیقی این سرزمین تبدیل شد.

    تا سال ها هیچ کس نه توانست و نه ادعا کرد که می تواند مانند فرهاد بخواند، تا این که رضا یزدانی، خواننده ای که تا حدود زیادی سلیقه مخاطب ایرانی را به سمت سبک موسیقی راک برد، مدعی شد که عالی ترین گزینه جهت اجرای آثار فرهاد هست. به سراغ این خواننده پرطرفدار رفتیم تا جهت مان از فرهاد بگوید. رضا یزدانی اعتقاد است بازخوانی آثار فرهادِ بزرگ، حرکتی کاملا اشتباه است و او نیز تنها به اجرای دوباره کارهای این خواننده فقید پرداخته هست. ماحصل گفت وگوی ما با رضا یزدانی را در ادامه می خوانید:

    به گزارش روزنامه شهروند، رضا یزدانی که پیش تر گفته بود اعتقاد است عالی ترین خواننده جهت اجرای دوباره آثار فرهاد مهراد است و سابقه بازاجرای دو قطعه از آثار او را

    شما بارها بر این مسأله تاکید کرده اید که علاقه بسیاری به صدا و موسیقی فرهاد مهراد دارید. آیا مرحوم فرهاد مهراد الگوی شما در موسیقی بود؟

    شاید عده ای چنین نظری داشته باشند ولی سبک کاری، گزینش شعر و ترانه، ملودی و لحن فرهاد مختص به خودش بود. از سوی دیگر من نیز فضای متفاوتی را در موسیقی تجربه می کنم. تمام کسانی که من را می شناسند، می دانند که فرهاد یکی از خوانندگان مورد علاقه من محسوب می شود و علاقه زیادی به کارها و صدای او دارم.

    رضا یزدانی در خلوت خود به صدای چه خواننده هایی گوش می سپارد؟

    مصرانه پافشاری می‌کنم که عالی ترین گزینش جهت اجرای کارهای فرهاد هستم / رضا یزدانی

    سبک کاری من موسیقی راک است و طبیعتا به موزیک های روز دنیا و ملودی های تازه راکرهای اروپایی و آمریکایی گوش می دهم. مهمان خلوت من، موسیقی های غربی است ولی اگر هوس کنم به موسیقی ایرانی گوش دهم، بدون شک تنها گزینش من فرهاد هست. میل به من به شنیدن موسیقی غیرایرانی است که رگه های آن در کارم هم دیده می شود ولی نمی توانم مهرم را به فرهاد پنهان کنم و هرازگاهی دلم جهت صدایش تنگ می شود.

    در گفت وگویی اشاره کرده بودید که عالی ترین خواننده آثار فرهاد هستید، یعنی واقعا هیچ خواننده دیگری شایستگی بازخوانی آثار این خواننده فقید را ندارد؟

    به گزارش روزنامه شهروند، رضا یزدانی که پیش تر گفته بود اعتقاد است عالی ترین خواننده جهت اجرای دوباره آثار فرهاد مهراد است و سابقه بازاجرای دو قطعه از آثار او را

    ببینید صحبت من به این معنا نیست که من دقیقا مثل فرهاد می خوانم. این نحوه تفکر کاملا اشتباه هست، آیا که تقلید هیچ گاه آخر خوبی نداشته هست. بعضی تصور می کنند بازخوانی یک اثر یعنی این که شما کار را بهتر از خواننده مهم اجرا کنید، در حالی که چنین تصوری از دید من غلط به شمار می رود. شما به وسیله بازخوانی یک اثر در واقع مخاطب نسل امروز را با اثری که سال ها پیش به وسیله خواننده ای که شاید دیگر در این دنیا نباشد خوانده شده، آشنا می کنید. خواننده ای که می خواهد به سراغ بازخوانی اثر برود، باید توانایی مورد نیاز را داشته باشد که اثر را با سبک و امضای خود به اجرا دربیاورد و توصیه مهمتر این است که نباید اثر را زایل و به گونه ای اجرا کند که توهین به خواننده مهم تلقی شود.

    همه بر این باور اتفاق نظر داریم که فرهاد مهراد یکی از نام های ماندگار در آسمان موسیقی کشور عزیزمان ایران است که سبک و امضای خود را داشته هست. شما به هر یک از آثار فرهاد مانند «مرد تنها»، «جمعه»، «آینه ها» و … که گوش می دهید، در همان ثانیه نخست متوجه تفاوت جنس صدا و لحن او می شوید. هنگامی که با چنین آثار دوام از یک خواننده شاخص روبه رو هستید، بازخوانی به هیچ عنوان کار راحت ای به نظر نمی رسد. من اعتقاد دارم عالی ترین خواننده جهت آثار فرهاد هستم، چون نمی خواهم بیان او را تقلید کنم تا مخاطبی که دوستدار صدا و سبک فرهاد هست، دچار دوگانگی شود و حتی علیه من موضع بگیرد، بلکه کارهایش را به سبک و با امضای خودم می خوانم. این کار هم ادای احترام به فرهاد است و هم به من اجازه می دهد فرم صدای خود را روی قطعاتی که آهنگساز و خواننده اش افراد دیگری هستند، امتحان کنم.

    مصرانه پافشاری می‌کنم که عالی ترین گزینش جهت اجرای کارهای فرهاد هستم / رضا یزدانی

    بار دیگر تاکید می کنم که فرهاد به حق فرهادِ بزرگ نام دارد و اصلا نمی توان از او تقلید کرد و بازخوانی ها به معنای تقلید نیست. این توصیه هم نباید فراموش شود که من درخواست بسیاری از تهیه کنندگان موسیقی را جهت اجرای آثار فرهاد رد کرده ام، چون بازخوانی کارهای او را حرکتی اشتباه می دانم. اگر بخواهیم بدون تحقیق و بررسی و همچنین دانش مورد نیاز سراغ آثار فرهاد برویم، هم به خودمان صدمه می زنیم و هم صورت فرهاد را خدشه دار می کنیم.

    چه شد که تصمیم گرفتید قطعاتی از فرهاد را اجرا کنید؟

    من در این سال ها سراغ دو قطعه از مرحوم فرهاد رفته ام و این دو اثر با صدای من انتشار یافته هست. همان طور که پیش از این گفتم من کارهای فرهاد را «بازخوانی» نکرده ام، بلکه باید نامش را «اجرای دوباره» بگذاریم. من به تقلید از لحن خوانش و ادای کلمات به سبک فرهاد نپرداختم، بلکه تلاش کردم مخاطب، شعرهای و ترانه هایی که با صدای فرهاد شنیده را این بار با امضای رضا یزدانی بشنود.

    این اتفاق یک بار در تئاتر محمد رحمانیان و دیگر بار در تئاتر «آرامسایش» رخ داد. متاسفانه اجراهای من جنجال های زیادی را در پی داشت و درگیری های بی موردی پیش آمد که از وقوع اتفاقات خوب دیگر در آینده جلوگیری کرد. من این توانایی را در خودم می دیدم که روی دیگر آثار فرهاد مهراد هم کار کرده و اجراهای هنری قابل اعتنایی را ثبت کنم، ولی به هرحال امکانش میسر نشد. همچنان بر این اعتقاد مصرانه پافشاری می کنم که عالی ترین گزینش جهت اجرای کارهای مرحوم فرهاد هستم. البته دنیای موسیقی بی انتهاست و هر آن چنین امکانی وجود دارد که خواننده جدیدی نام خود را مطرح کند و حتی بهتر از من به اجرای دوباره کارهای فرهاد بپردازد.

    فکر می کنید چه پارامتری، فرهاد را از دیگر خوانندگان هم نسل و حتی پیشینیان خود متمایز می کرد؟

    فرهاد فارغ از بحث موسیقی، صورت ای خاص محسوب می شد که جای خود را در قلب مردم پیدا کرده بود. یکی از دلایل محبوبیت فرهاد را باید در زندگی شخصی و غیرهنری او جست وجو کرد، ولی صدایی بی نظیر هم داشت. همان طور که اشاره کردم صدای فرهاد، امضای خودش را دارد. او نه شبیه به فرد دیگری می خواند و نه دیگر خواننده ای پیدا شد که بتواند شبیه به او بخواند. در دهه های اخیر خوانندگان زیادی را داشته ایم که به تقلید سبک و صدای خوانندگان نسل طلایی موسیقی کشور عزیزمان ایران در دهه٥٠ پرداختند ولی کسی را نداشته ایم که بخواهد جا پای فرهاد بگذارد.

    از سوی دیگر راز دوام فرهاد را در آثارش می بینیم. خوانندگان پرشماری را داریم که با یک قطعه به شهرت فراوانی رسیدند، ولی گزینش عالی ترین اثر فرهاد کار چندان راحت ای نیست. نمی توان از «مرد تنها» گفت ولی «هفته خاکستری» را فراموش کرد یا از «کودکانه» نام برد، ولی نظری به «سقف» نداشت. «وحدت»، «برف»، «گل یخ» و … هم کارهایی هستند که بسیاری از مردم کشور عزیزمان ایران با هر یک از آنها خندیده اند، گریسته اند، عاشق شده است اند و زندگی کرده اند. این درحالی است که فرهاد در ابتدا اصلا به زبان فارسی نمی خوانده و با گیتارش ملودی های غربی می نواخته و انگلیسی می خوانده هست، ولی آثاری که نام بردم، او را به عنوان یکی از ستاره های موسیقی ایرانی در تاریخ ثبت کرده است.

    از سوی دیگر فرهاد وسواس عجیبی در گزینش شعر داشت و بسیار دقت می کرد اشعاری را برگزیند که بتواند عالی ترین خروجی را از حنجره اش داشته باشد. همچنین اگر از مخاطبان و دوستداران فرهاد پرسش کنید، به احتمال زیاد وجه اشتراکی میان صحبت های ارزش پیدا می کنید مبنی بر این که فرهاد به گونه ای کلمات را ادا می کرد که در جان و روح آدم نفوذ می کرد.»

    فرهاد مِهراد ۹ شهریور ۱۳۸۱ در پاریس درگذشت و ۱۳ شهریور همان جا در گورستان تیه به خاک سپرده شد.

    واژه های کلیدی: موسیقی | خواننده | بازخوانی | رضا یزدانی | فرهاد مهراد | اخبار فرهنگی و هنری


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار